Jobba hos oss

Digital Marketing Specialist

Har du koll på koll på digital marknadsföring, jobbat med SaaS och olika typer av dataanalys? Vill du använda din kompetens för att göra någonting meningsfullt? Trivs du att arbeta i ett team som jobbar nära varandra? Då kan rollen som Digital Marketing Specialist vara helt rätt för dig!

Som Digital Marketing Specialist hos oss kommer du att få jobba med ett kreativt team som vill framåt. Dina närmsta kollegor kommer att vara pedagoger, speldesigners, utvecklare, grafiker och kommunikatörer. Tillsammans arbetar vi för att göra kunskap kul.

Målet är att alla barn mellan 5-12 år ska få uppleva glädjen i att lära sig och lyckas i skolan. För att göra det möjligt skapar vi stunder av lärande genom underhållande och utvecklande spel för mobil, platta och dator.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Digital Marketing Specialist kommer du att arbeta strategiskt och operativt med Zcoolys marknadsföring och användarupplevelse. Ditt fokusområde blir att skapa tillväxt och öka antalet aktiva användare för Zcoolys SaaS-tjänst som vänder sig till målgruppen föräldrar.

Du kommer att ansvara för att effektivisera Zcoolys marknadsföringskanaler och följa upp samt förbättra nyckeltalen CAC, CLV, Trial Conversion Rate, Active Users och Subscribers.

Du kommer arbeta nära VD och Marknadskommunikatör samt ha tillgång till backend- och frontendutvecklare för implementation av mätvärden, förbättring av hemsida och användarupplevelse etc.

Det ingår övergripande ansvar för alla kampanjer på sociala medier (Facebook Ads, Google Ads, Apple Search Ads etc.) Du får en marknadsföringsbudget och har som uppgift att optimera kampanjer med fokus på tillväxt.

Långsiktigt mål med rollen är att så småningom bygga upp sitt eget marknadsföringsteam.

Din profil

Tack vare din tidigare erfarenhet av digital marknadsföring kommer du lyckas i rollen. Vi ser gärna att du har gjort en liknande resa såsom Zcooly vill göra – gått från en liten startup med god tillväxtpotential till ett större internationellt företag.

Önskade kvalifikationer

  1. Utbildning inom digital marknadsföring
  2. Kunna analysera och förstå digitala konsumentbeteenden
  3. Förstå, tolka, analysera data för att mäta effekt och bedriva förbättringsarbete av digitala aktiviteter
  4. Kunna kravställa digitala leverantörer
  5. Jobbat med olika typer av dataanalys (BI-verktyg)
  6. Erfarenhet av MarTech

Är du intresserad och vill veta mer?

Rekrytering sker via vårt moderbolag IUS innovation. Skicka in CV och personligt brev till rekrytering@iusinnovation.se. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Josefine Ravelli på telefon 0736-606914, alternativt mail till josefine.ravelli@iusinnovation.se.

Vi ser fram emot att prata mer med dig!

Vill du testa på vad det är vi gör?