Lär dig klockan i Klockgården

För barn 6-9 år

Träna klockan och driv en bondgård med Gunnart!

Barnen lär sig och tränar på analog och digital klocka samt klockslag i text och översättning mellan olika former. Avsedd för barn i nivå med förskola och lågstadiet. 

Bonden Gunnart tränar inför traktorloppet och har inte riktigt tid att ta hand om gården. Hjälp Gunnart att ge djuren mat vid rätt tid samtidigt som du tränar dig på klockan. Kanske hittar du någon ny mat till djuren? Lyckas du köpa dig någon gris? Eller varför inte uppgradera hagen? Att lära klockan med spel gör det extra roligt ⏰

Tokiga djur och roliga hägn

För barn 6-9 år

Gunnart äger Klockgården, men behöver hjälp att hålla koll på sina djur

Gunnart är den glade grannen. Du hittar honom hängandes över staketet vid en av sina hagar och där står han och pratar med dig tills du inser att det blivit dags för kvällsmat. Kanske berättar han om den där gången han vann ett paket kaffe, eller när det där oväntade lövet flög förbi.

Lärande innehåll med fokus på klockan: 

  • Analog klocka 
  • Digital klocka 
  • Klocka i textform  
  • Likheter och skillnader mellan klockslag i olika former 

Vad motiverar lärandet?

Efter varje genomförd klockaktivitet tjänar barnet Zcoolypengar som kan användas för att köpa fler roliga djur och annorlunda attiraljer. Barnen utvecklar sitt logiska tänkande och klockans olika positioner på ett mycket lustfyllt sätt vilket gör lärandet kul!

Utforska Klockgården

Vad kan barnen lära och göra i Klockgården?

Analog klocka

I Klockgården kan barnen lära sig analog klocka, jobba med hela och halva timmar, översätta tid i text till analogt klockslag med mera.

Digital klocka


Träna på digital klocka, öva på att översätta från analog till digital klocka, översätta från text till digital klocka och mycket mer.

Utvidga gården

Vem vill ha en gård med dinosaurier? Jo, alla barn, självklart! I Klockgården kan du köpa dinosaurier, lejon och struts till din gård när du klarar av uppgifter med klockan.

Platser du kan besöka i Zcooly-spelet

När din familj använder Zcooly får ni tillgång till en värld full av lärande spel, samlade i en enkel och smidig app. Oavsett om ditt barn är mer intresserat av att lösa matematiska utmaningar på Sasmandu eller utforska sina känslor och vänskap på Cordina, finns det alltid något nytt att upptäcka.

På Sasmandu träffar barnen figurer som Håke, butiksägaren, Josanna, bagaren, och Plagneta, rymdforskaren, som hjälper till med att träna upp färdigheter i matematik genom olika spel. Här får barnen lösa uppgifter kring addition, multiplikation, bråk och mer. På Cordina möter ditt barn Reggy, Sammy, Gabby, Izzy och Kelly, som hjälper barnen att förstå sina känslor, bygga starka vänskapsband och lära sig om sociala färdigheter.

Har du flera barn? Ingen fara! Alla får spela med varsin avatar och progression, så varje barn får sin egen unika läranderesa. Oavsett om det är matte, EQ eller en blandning av båda, är Zcooly designat för att ge alla barn en meningsfull och lärorik upplevelse, anpassad för deras nivå och intressen.

Ålder: 2-8 år

Cordina

Tema: EQ – Känslor och vänskap

På Cordina utforskar du känslor och vänskap. Här träffar du hunden Reggy, hästen Sammy, kaninen Gabby, ugglan Izzy och katten Kelly med flera. Tillsammans löser ni roliga uppdrag och lär er om att förstå och uttrycka känslor.

Ålder: 5-12 år

Sasmandus

Tema: Matematik – Räkna och tänka

På Sasmandu blir matte ett äventyr! Träffa butiksägaren Håke, bonden Gunnart, bagaren Josanna och rymdforskaren Plagneta med flera. Utforska roliga spel och kluriga utmaningar för att träna problemlösning och logiskt tänkande.

Just nu! Prova Zcooly gratis i tre veckor.

×