Lär dig att räkna i Räknepatrullen

För barn 5-7 år

Lär dig räkna ett, två, tre tillsammans med hamstern Pi!

Tjohopp i smeten! Det är Pi som är kapten över Räknepatrullen. Kapten Pi behöver din hjälp att rädda hamsterkompisarna som har hamnat i trubbel. De har kraschat på en öde ö! Vilket äventyr du ger dig ut på tillsammans med Pi och samtidigt tränar du dig på taluppfattning. Håller alla tummar och tår att alla hamsterkompisarna kommer till säkerhet!


Kanske hittar du en hamburgare under tiden? Och vad finns inuti den egentligen? Lyckas du ta dig genom hela kartan?

Hamstrarna har kraschat på en öde ö och behöver din hjälp!

För barn 5-7 år

Pi är kapten för Räknepatrullen

Pi är en modig rymdhamster som kommit till Jorden och landat mitt i Zcoolys örike i jakt på ett nytt hem åt sina hamsterkompisar. Pi är ett kvicktänkt energiknippe som alltid har en lösning redo när problemen hopar sig.

Lärande innehåll i Räknepatrullen: 

  • Räkna upp till 100.
  • Räkna framåt och bakåt.
  • Räkna med +1 och -1.
  • Skriv tal 1-20.

och mycket mer!

Vad motiverar lärandet?

Hamburger, discokula, tårta och ballonger – vad är detta? Jo, ett kunskapskalas, självklart! Med smarriga vinster och roliga utrop från Pi blir det ett nöje att räkna i Räknepatrullen!

Utforska Räknepatrullen

Vad kan barnen lära och göra i Räknepatrullen?

Räkna framåt

Ge livbojar till hamstrarna i rätt ordning från lägst till högst siffra.

Räkna bakåt


Ge hamstrarna livbojar från högsta till lägsta talet!

Para ihop siffror och antal

Hjälp rätt antal hamstrar till livbåtarna!

Räkna objekt

Hur mycket godis är det och vilket hamster har rätt siffra på sin rygg?

Räkna med -1

Vi börjar med subtraktion – det är roligt! Och det snöar!

Räkna med +1

Nu kom det en hamster till! Hur många hamstrar finns det nu? Välj rätt jordgubb!

Skriv siffrorna

Hamstrarna sitter fast i isen och du måste rita rätt siffra så de kommer sig loss!

Platser du kan besöka i Zcooly-spelet

När din familj använder Zcooly får ni tillgäng till vår värld av lärande spel samlat i en app. Smidigt, va?

Har du flera barn får alla självklart spela med varsin avatar och progression.

För barn 5-7 år

Räknepatrullen

Kapten Pi behöver din hjälp att rädda sina hamsterkompisar som kraschat på en öde ö!

I Räknepatrullen lär barnen sig att räkna upp till 100, räkna framåt och bakåt, räkna med +1 och -1, skriva tal 1-20 med mer.

För barn 6-10 år

Affären

Håke har alltid ett projekt på gång och behöver hjälp i sin affär för att hinna med allt.

I Affären lär man sig att addera och subtrahera, jobbar med talkompisar och mönster medan man hjälper kunder i kassan, matar de hungriga hamstrarna eller sorterar varor på hyllan.

För barn 6-9 år

Klockgården

Lär dig klockan medan du mater djuren till bonden Gunnart på hans gård!

I Klockgården lär barnen sig klockan – analog och digital! När man klarar av uppgifter kan man köpa till djur (som dinosaurier!) och förbättra hägnet.

För barn 6-9 år

RoboKlock

Hjälp Gunnart och bygg din egen klocka i klockverkstaden!

Barnen lär sig om tid som en matematisk storhet, analog och digital klocka från enkla till mer avancerade klockslag samt klockuttryck som en halv och en kvart.

För barn 8-10 år

Gruvan

Hamstrarna har hittat en skattkarta och behöver hjälp att gräva fram rätt väg till Diamantgruvan!

I Gruvan räknar barnen med multiplikation och division med tabellerna 2-12.

För barn 9-11 år

Raketen

I Raketen flyger vi genom rymden med lemurerna och genom att multiplicera tar vi oss framåt!

I Raketen övar man på att multiplicera med tabellerna 2-10. Här kan man även spela två personer tillsammans för att flyga ännu snabbare!

För barn 9-12 år

Landa

Hjälp flygen att komma fram och lär dig var olika städer i Sverige ligger.

I Landa lär man sig namnen på de största städerna i länen och även huvudstäderna i Norden. Håll tungan rätt i mun, här går det undan!

För barn 9-12 år

Kakmakeriet

Baka tårta med kiwi och lär dig bråk med Josanna i Kakmakeriet!

I Kakmakeriet räknar vi med bråk! På de mer avancerade nivåerna använder man sig även av procent och decimalform.

×