Lär dig analog och digital klocka i Roboklock

För barn 6-9 år

I RoboKlock hjälper du Gunnart i klockverkstaden. Här rullar det in beställningar! Du bygger och testar analoga och digitala klockor.

Gunnart behöver ditt barns hjälp med att ta emot beställningar. Här handlar det om att bygga ihop klockrobotar, testa dem så de verkligen fungerar. Allt detta efter kundernas önskemål såklart! Alla godkända klockrobotar ger dig Zcoolypengar som du kan använda för att köpa fler roliga och snygga klockdelar.

Kolla in vad som händer i RoboKlock

För barn 6-9 år

Gunnarts klockor är jättepopulära

Gunnart bor på Klockgården och där har han sin klockverkstad. Han tycker det är roligt att pilla i urverk, men hade inte beräknat att klockarna skulle bli så populära! Han behöver hjälp att bygga och testa dem.

Lärande innehåll i RoboKlock: 

  • Tid som matematisk storhet
  • Analog klocka
  • Digital klocka
  • Öva på allt från enkla till mer avancerade klockslag

och mycket mer!

Vad motiverar lärandet?

Bygga roliga klockor åt Gunnarts kunder och tjäna pengar som du kan använda på att låsa upp ännu flera skojiga element till klockorna. Då blir kunderna ännu mer nöjda!

Utforska RoboKlock

Vad kan barnen lära och göra i RoboKlock?

Analog klocka

Kolla så att klockan du har byggt funkar genom att ställa in tiden!

Digital klocka

Kolla så att klockan du har byggt funkar genom att ställa in tiden!

Bygga klockor

Bygg roliga klockor

Hjälp Gunnart med beställningar

Någon har sett en reklam för RoboKlock och MÅSTE ha en!

Platser du kan besöka i Zcooly-spelet

När din familj använder Zcooly får ni tillgång till en värld full av lärande spel, samlade i en enkel och smidig app. Oavsett om ditt barn är mer intresserat av att lösa matematiska utmaningar på Sasmandu eller utforska sina känslor och vänskap på Cordina, finns det alltid något nytt att upptäcka.

På Sasmandu träffar barnen figurer som Håke, butiksägaren, Josanna, bagaren, och Plagneta, rymdforskaren, som hjälper till med att träna upp färdigheter i matematik genom olika spel. Här får barnen lösa uppgifter kring addition, multiplikation, bråk och mer. På Cordina möter ditt barn Reggy, Sammy, Gabby, Izzy och Kelly, som hjälper barnen att förstå sina känslor, bygga starka vänskapsband och lära sig om sociala färdigheter.

Har du flera barn? Ingen fara! Alla får spela med varsin avatar och progression, så varje barn får sin egen unika läranderesa. Oavsett om det är matte, EQ eller en blandning av båda, är Zcooly designat för att ge alla barn en meningsfull och lärorik upplevelse, anpassad för deras nivå och intressen.

Ålder: 2-8 år

Cordina

Tema: EQ – Känslor och vänskap

På Cordina utforskar du känslor och vänskap. Här träffar du hunden Reggy, hästen Sammy, kaninen Gabby, ugglan Izzy och katten Kelly med flera. Tillsammans löser ni roliga uppdrag och lär er om att förstå och uttrycka känslor.

Ålder: 5-12 år

Sasmandus

Tema: Matematik – Räkna och tänka

På Sasmandu blir matte ett äventyr! Träffa butiksägaren Håke, bonden Gunnart, bagaren Josanna och rymdforskaren Plagneta med flera. Utforska roliga spel och kluriga utmaningar för att träna problemlösning och logiskt tänkande.

×