Lär dig analog och digital klocka i Roboklock

För barn 6-9 år

I RoboKlock hjälper du Gunnart i klockverkstaden. Här rullar det in beställningar! Du bygger och testar analoga och digitala klockor.

Gunnart behöver ditt barns hjälp med att ta emot beställningar. Här handlar det om att bygga ihop klockrobotar, testa dem så de verkligen fungerar. Allt detta efter kundernas önskemål såklart! Alla godkända klockrobotar ger dig Zcoolypengar som du kan använda för att köpa fler roliga och snygga klockdelar.

Kolla in vad som händer i RoboKlock

För barn 6-9 år

Gunnarts klockor är jättepopulära

Gunnart bor på Klockgården och där har han sin klockverkstad. Han tycker det är roligt att pilla i urverk, men hade inte beräknat att klockarna skulle bli så populära! Han behöver hjälp att bygga och testa dem.

Lärande innehåll i RoboKlock: 

  • Tid som matematisk storhet
  • Analog klocka
  • Digital klocka
  • Öva på allt från enkla till mer avancerade klockslag

och mycket mer!

Vad motiverar lärandet?

Bygga roliga klockor åt Gunnarts kunder och tjäna pengar som du kan använda på att låsa upp ännu flera skojiga element till klockorna. Då blir kunderna ännu mer nöjda!

Utforska RoboKlock

Vad kan barnen lära och göra i RoboKlock?

Analog klocka

Kolla så att klockan du har byggt funkar genom att ställa in tiden!

Digital klocka

Kolla så att klockan du har byggt funkar genom att ställa in tiden!

Bygga klockor

Bygg roliga klockor

Hjälp Gunnart med beställningar

Någon har sett en reklam för RoboKlock och MÅSTE ha en!

Platser du kan besöka i Zcooly-spelet

När din familj använder Zcooly får ni tillgäng till vår värld av lärande spel samlat i en app. Smidigt, va?

Har du flera barn får alla självklart spela med varsin avatar och progression.

För barn 5-7 år

Räknepatrullen

Kapten Pi behöver din hjälp att rädda sina hamsterkompisar som kraschat på en öde ö!

I Räknepatrullen lär barnen sig att räkna upp till 100, räkna framåt och bakåt, räkna med +1 och -1, skriva tal 1-20 med mer.

För barn 6-10 år

Affären

Håke har alltid ett projekt på gång och behöver hjälp i sin affär för att hinna med allt.

I Affären lär man sig att addera och subtrahera, jobbar med talkompisar och mönster medan man hjälper kunder i kassan, matar de hungriga hamstrarna eller sorterar varor på hyllan.

För barn 6-9 år

Klockgården

Lär dig klockan medan du mater djuren till bonden Gunnart på hans gård!

I Klockgården lär barnen sig klockan – analog och digital! När man klarar av uppgifter kan man köpa till djur (som dinosaurier!) och förbättra hägnet.

För barn 6-9 år

RoboKlock

Hjälp Gunnart och bygg din egen klocka i klockverkstaden!

Barnen lär sig om tid som en matematisk storhet, analog och digital klocka från enkla till mer avancerade klockslag samt klockuttryck som en halv och en kvart.

För barn 8-10 år

Gruvan

Hamstrarna har hittat en skattkarta och behöver hjälp att gräva fram rätt väg till Diamantgruvan!

I Gruvan räknar barnen med multiplikation och division med tabellerna 2-12.

För barn 9-11 år

Raketen

I Raketen flyger vi genom rymden med lemurerna och genom att multiplicera tar vi oss framåt!

I Raketen övar man på att multiplicera med tabellerna 2-10. Här kan man även spela två personer tillsammans för att flyga ännu snabbare!

För barn 9-12 år

Landa

Hjälp flygen att komma fram och lär dig var olika städer i Sverige ligger.

I Landa lär man sig namnen på de största städerna i länen och även huvudstäderna i Norden. Håll tungan rätt i mun, här går det undan!

För barn 9-12 år

Kakmakeriet

Baka tårta med kiwi och lär dig bråk med Josanna i Kakmakeriet!

I Kakmakeriet räknar vi med bråk! På de mer avancerade nivåerna använder man sig även av procent och decimalform.

×