Matteapp med roliga spel.

Prova på Zcooly
@jessicalondon.raw

Matteapp som gör lärande kul

Zcooly är en matteapp som är skapat för att barn ska lära sig samtidigt som de har kul.

Vi har samlat över 300 spelövningar med fokus på matematik inom en jättehärlig app (tycker vi! Prova du också och se vad du tycker!)

Pi spelar Zcooly

Upptack Zcoolys värld av lärande

Vår app är utvecklad tillsammans med erfarna pedagoger och innehåller olika mattespel med anpassat lärande. I Zcoolys värld kan man hjälpa Håke i kassan i Affären (dessutom behöver han hjälp att mata hamstrarna), man kan åka till spännande planeter med lemurerna, hjälpa Josanna baka tårtor och mycket mer – allt samtidigt som man lär sig addition, multiplikation, bråk och andra matteuppgifter.

Ladda ner vår app och få tillgång till Zcoolys lärande spel 👾

Lärande spel för alla barn

Appen som gör matte roligt

Zcooly är skapat för barn mellan 5 och 12 år – under kan du läsa mer om vilka spel som är anpassat olika åldrar i vår matteapp.

För barn från 5 år:

För de minsta barnen rekommenderar vi Zcoolys spel Affären 1 och Räknepatrullen. Sen kan det vara kul att öva på klockan med RoboKlock och Klockgården.

Barn ligger i sängen och spelar Zcooly på iPad

För barn från 7 år:

När barnet börjar skolan är det viktigt att göra matte roligt. Vi rekommenderar Affären 1, Klockgården och RoboKlock.

För barn från 8 år:

När barnet är åtta år kan det vara dags att börja med Zcooly Gruvan! Här gräver man efter skattar samtidigt som man multiplicerar och dividerar tillsammans med hamstrarna.

Josanna ler i kockkläder
Josanna äger Kakmakeriet

För barn från 9 år:

Börja räkna bråk i Kakmakeriet, multiplicera i Raketen och hjälp till i Affären 3! För de äldre barnen finns det mycket att lära sig (och vissa spel är verkligen utmanande, hälsningar från oss över 30 på Zcooly).

Läs mer om våra mattespel här.

Varför ladda ner vår matteapp?

Meningsfull skärmtid

Många föräldrar oroar sig över sina barns skärmtid. Med Zcooly kan du vara säker på att barnen är i en trygg miljö och att skärmtiden blir lärande. Läs mer om meningsfull skärmtid här.

Motivation

För att undvika att motivationen minskar fortsätter spelen att utmana barnet allt eftersom kunskapen ökar. När barnet bemästrar grunderna börjar matematikspelet utmana för att sätta barnets kunskap på prov. Nya regler introduceras som barnet måste lära sig. Läs mer om våra mattespel här.

Anpassat lärande

Även om vi har åldersrekommendationer på våra spel är vi medvetna om att alla barn är olika. Vissa barn har väldigt lätt för att lära sig matematik medan andra behöver mer tid och upprepning. Våra spel är därför utvecklade för att själva anpassas till barnets kunskapsnivå för att vara tillräckligt utmanande samtidigt som de inte känns omöjliga.

Lek och spel gör kunskap kul!

Häst på Klockgården