Räkna multiplikation i Raketen

För barn 9-11 år

I Raketen skickar Plagneta dig ut i rymden med lemurerna på räddningsuppdrag – ni tar er framåt med multiplikation!

Lemurerna är ute på räddningsuppdrag för att rädda de strandsatta hamstrarna på andra sidan galaxen. Lemurerna behöver din hjälp för att styra rymdskeppet i rätt kurs. Du kan köpa nya kläder och hattar för Zcoolypengarna du tjänar ihop när du räknar dig fram genom rymden. Kommer ni upp i hög nog fart för att ta er till nästa planet? Gångra på!

Kanske träffar du på Plagneta? Lyckas du rädda alla strandsatta hamstrarna? Eller får du tag i någon helt sprillans ny hatt?

Kolla in vad som händer i Raketen

För barn 9-11 år

Lemurerna flyger orädda genom galaxen

Lemurerna Ett & Två är Plagnetas briljanta hjälpredor. De är ett omaka par och bästa vänner. Outtröttligt arbetar de sida vid sida i laboratoriet med kemiska formler och kalkyler. När nöden kräver eller när de helt enkelt har tråkigt en regnig dag beger de sig ut i rymden i deras rymdraket. 

Lärande innehåll i Raketen: 

  • Multiplicera med tabellerna 2-10
  • Produkten är angiven och faktorerna är oklara, ex. X*X=10
  • På de svårare nivåerna kan man kombinera flera faktorer än två för att komma till rätt svar

Vad motiverar lärandet?

Flyg till nästa spännande planet, du måste bara multiplicera för att komma dit! När du klarar av uppgifter tjänar du Zcooly-pengar som kan användas till att köpa häftiga saker till lemurerna. Vad sägs om en grönrandig päls eller rymdbrusdämpare?

Utforska Raketen

Vad kan barnen lära och göra i Raketen?

Multiplicera

Jobba med relativt enkla uppgifter…

Multiplicera mera


…eller utmana dig med med kluriga uppgifter!

Köp till roliga effekter till lemurerna

När du hittar skattar tjänar du Zcooly-pengar som du sedan kan använda på hur mycket roligt som helst.

Utforska rymden

Här finns det många planeter att utforska!

Platser du kan besöka i Zcooly-spelet

När din familj använder Zcooly får ni tillgång till en värld full av lärande spel, samlade i en enkel och smidig app. Oavsett om ditt barn är mer intresserat av att lösa matematiska utmaningar på Sasmandu eller utforska sina känslor och vänskap på Cordina, finns det alltid något nytt att upptäcka.

På Sasmandu träffar barnen figurer som Håke, butiksägaren, Josanna, bagaren, och Plagneta, rymdforskaren, som hjälper till med att träna upp färdigheter i matematik genom olika spel. Här får barnen lösa uppgifter kring addition, multiplikation, bråk och mer.

På Cordina möter ditt barn djuren Reggy, Sammy, Gabby, Izzy och Kelly, som hjälper barnen att förstå sina känslor, bygga starka vänskapsband och lära sig om sociala färdigheter.

Har du flera barn? Ingen fara! Alla får spela med varsin avatar och progression, så varje barn får sin egen unika läranderesa. Oavsett om det är matte, EQ eller en blandning av båda, är Zcooly designat för att ge alla barn en meningsfull och lärorik upplevelse, anpassad för deras nivå och intressen.

Ålder: 2-8 år

Cordina

Tema: EQ – Känslor och vänskap

På Cordina utforskar du känslor och vänskap. Här träffar du hunden Reggy, hästen Sammy, kaninen Gabby, ugglan Izzy och katten Kelly med flera. Tillsammans löser ni roliga uppdrag och lär er om att förstå och uttrycka känslor.

Ålder: 5-12 år

Sasmandus

Tema: Matematik – Räkna och tänka

På Sasmandu blir matte ett äventyr! Träffa butiksägaren Håke, bonden Gunnart, bagaren Josanna och rymdforskaren Plagneta med flera. Utforska roliga spel och kluriga utmaningar för att träna problemlösning och logiskt tänkande.

Upptäck våra spel

När din familj använder Zcooly får ni alltid tillgäng till alla våra lärande spel. Och allt finns i en och samma app som du kan använda på alla enheter. Smidigt, vad?

Och har du flera barn får alla självklart spela med varsin avatar.

För barn 5-7 år

Räknepatrullen

Kapten Pi behöver din hjälp att rädda sina hamsterkompisar som kraschat på en öde ö!

I Räknepatrullen lär barnen sig att räkna upp till 100, räkna framåt och bakåt, räkna med +1 och -1, skriva tal 1-20 med mer.

För barn 6-10 år

Affären

Hjälp Håke i de tre Affären-spelen.

I Affären lär man sig att addera och subtrahera, jobbar med talkompisar och mönster medan man hjälper kunder i kassan, matar de hungriga hamstrarna eller sorterar varor på hyllan.

För barn 6-9 år

Klockgården

Lär dig klockan medan du hjälper bonden Gunnart på hans gård!

I Klockgården lär barnen sig klockan – analog och digital! När man klarar av uppgifter kan man köpa till djur (som dinosaurier!) och förbättra hägnet.

För barn 6-9 år

RoboKlock

Hjälp Gunnart och bygg din egen klocka i klockverkstaden!

Barnen lär sig om tid som en matematisk storhet, analog och digital klocka från enkla till mer avancerade klockslag samt klockuttryck som en halv och en kvart.

För barn 8-10 år

Gruvan

Hamstrarna har hittat en skattkarta och behöver hjälp att gräva fram rätt väg till Diamantgruvan!

I Gruvan räknar barnen med multiplikation och division med tabellerna 2-12.

För barn 9-12 år

Landa

Hjälp flygen att komma fram och lär dig var olika städer i Sverige ligger.

I Landa lär man sig namnen på de största städerna i länen och även huvudstäderna i Norden. Håll tungan rätt i mun, här går det undan!

För barn 9-12 år

Kakmakeriet

Baka och lär dig bråk med Josanna i Kakmakeriet!

I Kakmakeriet räknar vi med bråk! På de mer avancerade nivåerna använder man sig även av procent och decimalform.

×